بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

پرسپـــــولیـــس قهرمانی نمی‌خواهد!| جای خالی شجاع و کنعانی‌زادگان پر نشد

  • کد خبر: ۹۱۸۳۴
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
پرسپـــــولیـــس قهرمانی نمی‌خواهد!| جای خالی شجاع و کنعانی‌زادگان پر نشد
خط دفاعی دیگر نقطه قوت سرخ‌ها نیست و همین موضوع پرسپولیس را از قهرمانی دور کرده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گل‌های خورده پرسپولیس در ۹ دیدار ابتدایی بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر زنگ خطر جدی برای از دست دادن جام قهرمانی این رقابت‌ها را به صدا در آورده است تا سرمربی سرخ‌پوشان را به فکر چاره بیندازد. تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با ۱۶ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار گرفت. قهرمان ۵ دوره گذشته این رقابت‌ها در حالی با صدر جدول فاصله دارد که نزدیکی تیم‌های مدعی باعث شده است تا فاصله آن‌ها با هم به حداقل برسد و جایگاه باشگاه‌ها با هر بازی دچار نوسان زیادی شود. کسب ۴پیروزی، ۴تساوی و یک شکست نتیجه عملکرد شاگردان یحیی گل‌محمدی تا اینجای فصل بوده است تا نتایج این تیم باز هم با فصل‌های گذشته مقایسه شود و کادر فنی را تحت فشار قرار دهد.

خط دفاع، نقطه عطف قهرمانی

نگاه اجمالی به نتایج پرسپولیس در ۵ دوره قهرمانی متوالی این تیم نشان می‌دهد برانکو ایوانکوویچ و یحیی گل‌محمدی روی استحکام خط دفاعی تأکید ویژه داشته‌اند. تیمی که تاکتیک آن روی مالکیت توپ است، فرصت کمی را برای موقعیت گل‌زنی در اختیار مهاجمان حریف قرار می‌دهد. راهبردی مستحکم که گل‌های خورده پرسپولیس را در هر فصل کمتر از عدد ۲۰ نگه داشت.

تیم یحیی مثل تیم کالدرون

پرسپولیس در لیگ برتر هفدهم، هجدهم و نوزدهم با برانکو ایوانکوویچ به قهرمانی رسید. این تیم در فصل ۱۳۹۶-۱۳۹۵ فقط ۱۴گل خورده داشت. سرخ‌ها در دومین قهرمانی شان با برانکو (فصل ۱۳۹۷ - ۱۳۹۶) ۱۵گل خوردند و در زمان هت‌تریک قهرمانی با پروفسور کروات نیز ۱۴گل دریافت کردند؛ آماری که در فصل
۱۳۹۹-۱۳۹۸ اندکی تغییر داشت. پرسپولیس با گابریل کالدرون در دور رفت و یحیی گل محمدی در نیمه دوم فصل ۱۷گل خورد. آماری که یحیی در فصل گذشته برای پنجمین قهرمانی متوالی دوباره بهبود پیدا کرد و با ۱۴گل خورده توانست فصل را با عکس از جام قهرمانی به پایان برساند.

۱۴۰۰ سال سرخ‌ها نیست

پرسپولیس برای فصل ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ تغییرات زیادی را در فهرست بازیکنان خود داشت. احمد نوراللهی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و شهریار مغانلو جزو ۳ بازیکن تأثیرگذار این تیم بودند که در تابستان تصمیم به جدایی گرفتند. جدایی کنعانی‌زادگان در قلب دفاع پرسپولیس باعث شد تا یحیی سراغ علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی برود تا آن‌ها در کنار سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی برای اقتدار خط دفاعی تلاش کنند.
با این حال پرسپولیس در ۹دیدار ابتدایی، ۷گل خورده داشته است تا حامد لک فقط ۳ کلین‌شیت داشته باشد. دروازه‌بانی که با خداحافظی ناگهانی بوژیدار رادوشوویچ دیگر شوک نخواهد گرفت!

اشتباهات فردی، بلای جان تیم یحیی

سرخ‌پوشان پایتخت در حالی ۷گل دریافت کردند که حامد لک در ۶بازی و رادو در ۲ دیدار از دروازه این تیم حراست کردند. رادو در هر ۲ بازی مقابل گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان گل خورد تا بار دیگر حامد لک درون دروازه بایستد. گل‌های خورده‌ای که به گفته کارشناسان تعدادی از آن‌ها روی اشتباهات فردی دروازه‌بان‌ها و مدافعان این تیم رقم بخورد.

همه نگاه‌ها به بازگشت سیدجلال

سیدجلال حسینی در ۴ دیدار قبلی پرسپولیس غایب بود تا سرخ‌ها ۲ پیروزی و ۲ تساوی داشته باشند و دروازه حامد لک در بازی با صنعت نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و استقلال تهران بسته ماند تا خیال هواداران بابت جانشینان او نظیر نعمتی و فرجی راحت شود، اما سرخ‌ها مقابل هوادار ۲ گل دریافت کردند. گل خوردن‌هایی که روی اشتباهات خط دفاعی و دروازه‌بان این تیم حاصل شد تا بار دیگر طرف‌داران پرسپولیس چشم به راه بازگشت سیدجلال حسینی به قلب دفاع تیم خود باشند.

همه در انتظار معجزات یحیی

گل‌های خورده پرسپولیس در ۵ بازی ابتدایی باعث شد تا یحیی گل محمدی تاکتیک دفاعی تیم را تغییر دهد. او با آوردن کمال کامیابی‌نیا به عنوان هافبک دفاعی فاصله بین خط میانی و مدافعان را کاهش داد، اما گل خوردن این تیم مقابل هوادار باعث شد تا احتمال تغییر در استراتژی این تیم قوت پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->